Arabba / 001

Obsah Další

14.7.2013 - neděle

Do italských Alp odjíždíme z Prahy autobusem v sobotních večerních hodinách s CK Poznání. Zájezd nese název „Arabba - srdce Dolomit“. Doprovází nás výborná průvodkyně Milena Procházková, alias Míša s kolegyní Veronikou Provázkovou. Na místo ubytování do Arabby přijíždíme v neděli ráno a ubytováváme se v hotelu Olympia. Městečko Arabba leží v n.m. 1620 m. Po snídani odcházíme asi na 10 km dlouhý „rozcvičovací“ okruh. Po poměrně strmé, ale pohodlné cestě zhruba za hodinu přicházíme na Passo Campolongo v n.m. 1875 m.  Po krátkém oddechu pokračujeme ve výstupu směrem na Campolongo Bec de Roces do výšky 2160 m, kam přicházíme v pravé poledne po překonání dalšího, téměř 300 m převýšení. Odtud pokračujeme s částí skupiny a s průvodkyněmi na celkem nenáročný „průzkumný“ výstup do krásného skalního městečka nad námi. Kolem 13:30 hod. sestupujeme zpět do Arabby. Cesta zpět je místy hodně strmá, ale opět bez problémů zvládnutelná. Po necelých 45ti minutách sestup končí u rybníčku s napajedlem, korytem s tekoucí pitnou vodou. Do Arabby pokračujeme po silničce už téměř po rovině. V Arabbě ještě navštěvujeme farní kostel apoštolů sv. Petra a Pavla.