Arabba / 033a

Předchozí Obsah Další

15.7.2013 - pondělí

Po snídani odjíždíme z Arabby lanovkou na Porta Vescovo v n.m. 2 478 m , odkud nás čeká asi 7 km okružní trek po hřebeni masivu Padon a pak sjedeme lanovkou zase zpět. Od lanovky jdeme na vyhlídku nad přehradou Fedaia, která slouží k zachytávání vody a zabraňuje záplavám. Dále pokračujeme po tzv. geologické cestě po úbočí pohoří Padon do sedla Passo Padon ke stejnojmenné chatě v n.m. 2 407 m. Bylo to k neuvěření, ale začátek cesty vedl po zasněžené pláni. Zasněžená část ale brzy pominula a cestou opět obdivujeme alpskou flóru. Po dvou a půl hodinách přicházíme k chatě Padon, kde se posilňujeme kapučínem za 2 Eura. Po asi 30ti minutách pokračujeme dál na průzkumnou trasu směrem na Crepe Rosse. Tady už si sami musíme hlídat čas, abychom se včas vrátili k lanovce. Náš „průzkum“ trval asi 45 minut poměrně strmou a kamenitou cestou. Po prolezení jednoho ze skalních bunkrů, spíše tunelu a obdivování krásné krajiny Dolomit se vracíme zpět k chatě Padon a odsud okružní cestou k lanovce. Od chaty jsme ale nezvolili tu správnou cestu (ale na rozdíl od té správné byla aspoň pěkná a pohodlná) a společně s několika Němci jsme skončili ve slepém skalním tunelu. Tak jsme se museli těch několik stovek metrů vrátit a pustit se strmě dolů po štěrkové cestě, která v zimě sloužila jako sjezdovka. Po sestupu dolů nám bylo odměnou „setkání“ se svištěm. Další cesta k lanovce vedla převážně po rovině až na poslední výstup přímo k nástupišti na lanovku.