Cortina / 100
Obsah Další

Dolomity - Cortina d´Ampezzo 15.7. - 22.7. 2016

16.7.2016 - sobota

Po nočním přejezdu v 9 hod. přijíždíme do Itálie k jezeru Pragser Wildsee (k horskému jezeru v údolí Pragser)  a odcházíme na vlastní výlet, výstup stěnami masivu 12 apoštolů na vrchol Velký apoštol a pak dál do sedla Weisslahn pod horou Herrstein (i Herrnstein).

Oficiální okruh nad jezerem s výstupem na Schwarzberg (Monte Nero) k chatě Grünwald jsme již absolvovali v rámci jiného zájezdu.

V 10:30 hod. po vyšlapání 500 m převýšení, místy hodně strmého a po šotolině jsme na hoře Velký apoštol v n.m. výšce 1947 m. Jdeme po cestě č. 58 a náhodně docházíme (odbočka nebyla nijak označená - typické pro italské Dolomity) na krásnou vyhlídku i s lavičkou s pěkným pohledem na jezero Pragser Wildsee. Pak pokračuje dál do sedla Weisslahn 2194 m, které bylo jako cíl uvedeno na směrovce cesty č. 58, a po malém sestupu a krátké rovince zase začíná místy krkolomný a dlouhý několika set metrový výstup. V 11:45 jsme v sedle Weisslahn ve výšce 2194 m pod horou Herrstein (i Herrnstein) 2447 m. Tam končila cesta č. 58, a samozřejmě označení sedla na směrovce nebylo. Z této hory jsou prý pěkné výhledy, ale na ni už jsme z časových důvodů nevylezli. Odsud se vracíme zpět k jezeru.

Ve 14 hod. jsme zpět u jezera Pragser Wildsee, procházíme se ke kapli, která je u něj a odcházíme k našemu autobusu. Z parkoviště odjíždíme něco po 16 hodině na hotel.