Dolomity / 200
Předchozí Obsah Další

Neděle 12.7.2015

Ráno odjíždíme na Passo Sella v n.m. 2180 m. Odsud vyjíždíme „vajíčkovou“ lanovkou na Langkofel Scharte ve výšce 2685 m k chatě Toni Demetz. Od této chaty asi v 10 hodin začíná naše pěší túra zpět do Passa Sella. Po značně strmém sestupu o asi 300 m, místy i přes sněhové splazy, přicházíme po hodině k chatě Vicenza. Po krátké zastávce v 11:20 hod. pokračujeme v sestupu okruhem horskou skupinou Langkofelu a po dvou hodinách míjíme chatu Plattkofelhütte v n.m. výšce 2300 m. Po dalších asi 90ti minutách procházíme kolem chaty Sandro Pertini v n. m. 2316 m a v 15:30 hod. se zastavujeme na malé občerstvení u chaty Friedrich August v n.m. 2300 m.  Pak po mírném sestupu nás pohodlná cesta dovedla v 16 hodin k chatě Salei Hütte v n.m. výšce 2225 m a dále do sedla Passo Sella. U sedla navštěvujeme kapli postavenou na paměť Pino Leporattiho, který zahynul na Monte Pelmo, alpinistického instruktora Mauro Santoniho, který zahynul na Piz Ciavazes a nezapomenutelného Nilo Salvottiho.

Po sedmihodinovém treku přicházíme na parkoviště na Passo Sella, kde objevujeme ve skále Sassolungo sošku Madony a v 17. hod. se vracíme autobusem do Natzu.