Madeira / 025a
Předchozí Obsah Další

2 den - úterý 21.5.2013

Dnes odjíždíme autobusem společnosti Horrario do Riberia Frio za 3,3 Є/osoba.. Odsud odcházíme podél levády Velha na vyhlídku Balcoes (Balkony), kde jsme se skamarádili i s místními ptáčky-pěnkavami, kteří chodí zobat z ruky. Následně se vracíme zpět do výchozího místa ke kapličce v Riberio Frio a pokračujeme tzv. pstruží levádou Dudo Furado, dlouhou asi 11 km, do městečka Portela. Cestou krátce odpočíváme v malebném parčíku u hájovny Lamacrois, asi 2 km před Portelou. Do Portely pak sestupujeme po dlouhých schodech podél levády De Portela. Do Funchalu se vracíme ještě s několika dalšími turisty větším taxíkem za 5 Є/osoba. Jinak bychom museli déle než hodinu čekat na autobus. Zpět ve Funchalu jsme ve 14:30 hod. a vydáváme se na návštěvu a prohlídku parku a muzea Pěti křížů (Quinta das Cruzes). Před tím ale ještě krátce navštěvujeme tržnici, kde se nám podařilo shlédnout a vyfotit madeirskou rybí specialitu - hlubinnou rybu Eapada. Po návštěvě muzea Pěti křížů se vracíme na hotel a cestou se ještě stavujeme v kostele sv. Petra (St. Pedro Church). Cestou od kostela míjíme, bohužel již zavřenou, zahradu aromatických bylin a tak navštěvujeme jen její nádvoří.Těsně před 19 hodinou přicházíme na hotel a po večeři si zaktivujeme voucher v hodnotě 17,5 Є za to, že si nenecháme přes víkend uklízet pokoj. Musíme jej však uplatnit v místní restauraci. Po večeři plánujeme program na zítřek a přitom jsem se na posteli převalil tak nešťastně, že jsem si vykloubil rameno. To mi sice v blízké nemocnici dali asi za hodinku do pořádku, ale mému stavu jsme museli trochu přizpůsobit zítřejší program.