Top Dolomit / 100
Obsah Další

1. den

V 8:20 hod. přijíždíme do vesnice Castello Molina di Fiemme v údolí Val di Fiemme, kde budeme bydlet v hotelu Ancora. Celá cesta již z Brna, odkud jsme vyjeli již včera v podvečerních hodinách, jen s krátkými přestávkami nám propršela.

V 10 hodin po snídani odjíždíme autobusem do městečka Cavalese, asi 5 km od Molina, na již pro CK Poznání tradiční „rozcvičkový“ trek. Z mezistanice v Cavalese v 10:45 vyjíždíme lanovkou na vrchol Paion di Cermis ve výšce 2229 m (převýšení z Cavalese asi 1200 m). Zpáteční plné jízdně je 13,5 Euro, skupinové 10,5 Euro. Zatím neprší, ale je silně pod mrakem. Po asi 40ti minutách jízdy lanovkou s dvěma přestupy (první dva úseky byla kabinovka, poslední nekrytá čtyřsedačka) jsme na vrcholu. Celou cestu jsme byli v mracích, z lanovky nebylo místy vůbec nic vidět. Při viditelnosti tak do 50 m vycházíme od lanovky k jezeru Laghi di Bombasel 2260 m. Po příchodu na místo bylo i jezero téměř neviditelné, stále vše v mlze a mracích. Když  se mrak na chvíli přehnal, viděli jsme jezero celé. No a skupina se rozhodla pokračovat ještě více než hodinu k dalšímu jezeru Lago di Lagorai. Asi po 10ti minutách chůze po uzounkém travnatém prudce klesajícím chodníčku úbočím jsme se s Hankou rozhodli, že dál už nepůjdeme, vše se zase zahalilo do mraků. Kolem 13:30 se vracíme zpět k lanovce a začalo pršet. Ve 14 hodin se lanovkou vracíme do Cavalese a v horní části na nekryté sedačce jsme řádně promokli. Pak kabinovkou jedeme až na konečnou do městečka Cavalese, kam přijíždíme ve 14:40 hod. A tam kupodivu už vysvítalo i sluníčko a tak jsme i trochu oschli. Před pěším návratem na hotel v  Castello Molina di Fiemme krátce procházíme Cavalese. Navštěvujeme zde kostel Nanebevzetí Panny Marie a konvent sv. Františka (Chiesa Farati Francescani). V 15:40 hod. opouštíme Cavalese a pěšky se vydáváme směrem Castello Molina di Fiemme a mělo by to být do 5 km. Cestou procházíme městečkem Castelo di Fieme s jeho dominantou - kostelem sv. Jiřího (St. George's Church), postaveným na kopci nad městem v letech 1850 a 1856. Tam potkáváme další čtyři naše spolucestující a společně se vracíme do našeho dočasného bydliště do hotelu Ankora. Zbývají nám necelé 2 km a znovu začíná pršet. V 17:45 mírně promoklí přicházíme do hotelu.